Patates kızartması ve patates cipsi

Patates kızartması ve patates cipsi genellikle kalori ve yağ bakımından çok yüksektir.Gözlemsel bir çalışmada, patates kızartması ve patates cipsi tüketmek kilo alımı ve obezite ile ilişkilendirilmiştir. 2011'de yapılan bir araştırmada patates cipsinin porsiyon başına kilo alımına diğer yiyeceklerden daha fazla katkıda bulunabileceği bile ortaya çıktı.Bu nedenle, dengeli bir beslenmenin parçası olarak bu gıdaların tadını ölçülü bir şekilde çıkarmak en iyisidir.

Şekerli içecekler

Kilo alımıyla güçlü bir şekilde ilişkilidirler ve aşırı tüketildiğinde sağlığı olumsuz yönde etkileyebilirler. Şekerli içecekler çok fazla kalori içermesine rağmen beyniniz bunları katı yiyecekler gibi görmez. Sıvı şeker kalorileri sizi tok hissettirmez, bu da telafi etmek için daha az yemek yemeyeceğiniz anlamına gelir.

Beyaz ekmek

Beyaz ekmek oldukça rafinedir ve sıklıkla çok fazla ilave şeker içerir. Ayrıca kendinizi daha tok hissetmenize yardımcı olan protein ve lif gibi faydalı besinlerden de yoksundur. Glisemik indeksi yüksektir, bu da kan şekeri seviyelerinde hızlı bir artışa yol açabileceği anlamına gelir. 2014 yılında 9.267 kişiyle yapılan bir araştırma, günde iki dilim (120 gram) beyaz ekmek yemenin aşırı kilolu olma veya obeziteye yakalanma riskinin %40 daha yüksek olmasıyla bağlantılı olduğunu gösterdi.

Bazı meyve suları

Süpermarketteki bazı meyve sularının gerçek meyvelerle alakası yoktur. Yüzde 100 meyve suları harici). Ayrıca meyve suyu genellikle lif içermez ve çiğneme gerektirmez. Bu, bir bardak portakal suyunun tokluk üzerinde portakalla aynı etkiyi yaratmayacağı ve büyük miktarlarda hızlı bir şekilde tüketilmesini kolaylaştıracağı anlamına gelir.

Hamur işleri, kurabiyeler ve kekler

Hamur işleri, kurabiyeler ve kekler genellikle kalori ve ilave şekerle doludur.

Bu yiyecekler de pek tatmin edici değildir, yani bu yüksek kalorili yiyecekleri yedikten sonra hızla acıkabilirsiniz. Çok fazla şeker yemek aynı zamanda aşırı kilo ve obeziteyle de bağlantılıdır. Kilo vermeye çalışıyorsanız, bu yiyeceklerin porsiyon boyutlarını sınırlamayı deneyin ve dengeli beslenmenin bir parçası olarak zaman zaman bunların tadını çıkarın.

Yazın bu meyveleri tüketirken dikkat! Yazın bu meyveleri tüketirken dikkat!

Yüksek kalorili kahve içecekleri

Kahve, kafein de dahil olmak üzere birçok biyolojik olarak aktif madde içerir. Bu kimyasallar en azından kısa vadede metabolizmanızı hızlandırabilir ve yağ yakımını artırabilir. Bununla birlikte, birçok kahve içeceği aşırı miktarda krema ve şeker içerir ve bu da her porsiyondaki toplam kalori içeriğini önemli ölçüde artırabilir. Kilo vermeye çalışıyorsanız, bu içeceklerin tüketimini sınırlamak veya biraz krema veya sütle tatlandırılmış sade, siyah kahveyi tercih etmek en iyisidir

Kaynak: Haber Merkezi