CHP Edirne Milletvekili Ahmet Baran Yazgan, yaptığı yazılı açıklamada, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2019’da temelini attığı Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi için dönemin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun taahhütte bulunduğu 2023 tarihinin tutmadığını belirtti. 
Projenin halen tamamlanamadığını aktaran Yazgan, şöyle devam etti: 

Yangında mahsur kalan kediler kurtarıldı Yangında mahsur kalan kediler kurtarıldı

“Yeni Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ise projenin 2028’de tamamlanacağını duyurdu. İktidarın öngörüsüzlükleri nedeniyle hızlı tren, tam bir yılan hikayesine döndü. Halkın vergileriyle yapılan yatırımlar için hayal satıyorlar. İktidarın hamasetinin faturası, halka kesiliyor. 
İktidarın, Türkiye’yi hızlı tren ile Avrupa’ya bağlayacağı vaadiyle başladığı Halkalı-Kapıkule
Hızlı Tren projesinin temeli, Eylül 2019’da atıldı. Avrupa Birliği (AB) finansmanı da kullanılan projeyi Nisan 2020’de yerinde ziyaret eden dönemin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ‘kısa sürede projede ilerleme sağladıklarını ve hattın 2023’te hizmete Gireceğini’ iddia etti. 2023’ün bitmesine karşın hızlı tren halen faaliyete geçmedi. 17 Ocak 2024’te incelemelerle bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, projenin
153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kısmının 2025’te, tamamının ise 2028’te faaliyete
geçmiş olacağını öne sürdü. Cumhurbaşkanlığının yayınladığı yatırım programı ise bakanları
yalanladı. 2023 Yılı Yatırım Programı’nda, projenin 2025 itibarıyla tamamlanacağı
belirtiliyordu. Ancak 15 Ocak’ta yayımlanan 2024 Yılı Yatırım Programı’nda projenin, tüm
kısımlarıyla birlikte 2027’de tamamlanacağı öngörüldü. Başka bir ifadeyle ne bakanların ne
de yatırım programlarının öngördüğü tarihler birbirini tuttu. İki bakan arasındaki tarih
sapması ise 5 yılı buldu.”

Yazgan, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Projenin maliyeti ise yıl geçtikçe katlanıyor. 2019’a ilişkin yatırım programında projenin
toplam maliyeti 7.4 milyar lira olarak öngörüldü. Ancak bu tutar 2020’de 8 milyar liraya,
2023’te ise 17.9 milyar liraya yükseldi. 2024 itibarıyla projenin toplam tutarı, 2023’e göre
yüzde 100 atarak, 35.9 milyar liraya çıktı.
Yurttaşlar yıllardır hızlı tren hattının açılmasını bekliyor.  Asya’yı Avrupa’ya bağlayacak hızlı tren projesi, Edirne’nin yakından takip ettiği önemli bir
proje. Ancak iktidarın öngörüsüzlükleri nedeniyle hızlı tren, tam bir yılan hikayesine döndü.
Her gelen bakan, projeyle ilgili farklı bir tarih taahhüdünde bulunuyor. Ne tesadüftür ki bu
tarihlerin olduğu yıllar, aynı zamanda genel seçimlerin olduğu yıllar. Yani iktidar, halkın
vergileriyle yapılan yatırımlar için hayal satıyor. Bununla da yetinmiyor, bunu seçim
yatırımına dönüştürüyor. Halkımız, hızlı trene kavuşmak için iktidarın seçim vaadinde
bulunmasına muhtaç bırakılmak isteniyor. Bu; yurttaşların, bizlerin aklıyla alay etmektir.
Beceriksizlik, iktidar için arşa çıkmış durumda. İktidarın hamasetinin faturası, halka kesiliyor.
Projeyle ilgili her bir gelişmenin takipçisiyiz. Halkımızın mağdur edilmesine izin
vermeyeceğiz.”

SORU ÖNERGESİ VERDİ

Yazgan, konuyu Meclise de taşıdı ve Bakan Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle
TBMM Başkanlığı’na yazılı soru önergesi verdi. Yazgan, şu soruları yöneltti:
“2023 yılında faaliyete geçmesi beklenen Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi’nin ne zaman
tamamlanması öngörülmektedir? Projenin bitiş yılı olarak farklı tarihlerin açıklanmasının ve 5
yıllık gecikmenin gerekçesi nedir? Projenin tamamlanmamasında sorumluluğu bulunanlar
hakkında soruşturma açılmış mıdır? Soruşturma açıldıysa sonucu ne olmuştur? Projenin
maliyetinin her geçen yıl artmasının gerekçesi nedir? Projedeki 5 yıllık gecikmenin maliyeti ne
olmuştur?”

Kaynak: Haber Merkezi