İnsan vücudunun yaklaşık % 60 ı sudan oluşmaktadır. Vücudumuzdaki tüm hücre ve organ sistemlerinin uygun çalışması suya bağımlıdır. Su; vücut sıcaklığının düzenlenmesinde, besinlerin hücrelere taşınmasında ve metabolizma sonucunda oluşan artık ürünlerin uzaklaştırılmasında rol almaktadır.
Ne kadar suya ihtiyacımız var?
Gün boyunca; solunum, terleme, idrar ve barsaklar yoluyla su kaybederiz. Bu nedenle çevresel ve fiziksel faktörler su ihtiyacımızı belirler ve su ihtiyacı kişiden kişiye değişir. Örneğin, kış aylarında terleme ile su kaybı azalacağından yaz aylarına göre su ihtiyacı daha az olacaktır. Günlük su ihtiyacı konusunda farklı görüşler olmakla birlikte genel olarak güne 2-2,5 litre su tüketimi önerilmektedir.
Yeterli su içilmediğinde ortaya çıkan belirtiler nelerdir?
Yeterli su içilmediğinde ortaya çıkan ilk belirti susuzluk hissidir. Yaşlılarda susuzluk hissinin zayıflaması nedeniyle su alma ihtiyacı fark edilmeyebilir ve vücutta su eksikliği tablosu kolaylıkla gelişebilir. Vücut suyunun azaldığı durumlarda dehidratasyon adı verilen bir tablo ortaya çıkar. Bu durumda çeşitli belirtiler görülür: Baş ağrısı, halsizlik, yorgunluk, konsantrasyon bozukluğu, ağız ve burunda kuruluk, idrar renginde koyulaşma ve ileri aşamada halüsinasyon ve bilinç bulanıklığı söz konusu olmaktadır.
Günlük su ihtiyacımızı artıran faktörler nelerdir?
Bir günde alınacak sıvı miktarı ne kadar aktif olduğunuza, bulunduğunuz ortamın sıcaklığına, genel sağlık durumunuza bağlıdır. Eğer egzersiz yapıyorsanız veya terlemenize yol açacak bir aktivitenin içindeyseniz su ihtiyacınız artacaktır. Kısa süreli orta şiddette bir egzersizde 400-600 ml ekstra suya ihtiyaç olacaktır. Daha uzun süreli ve şiddeti egzersizlerde bu ihtiyaç artar. Sıcak ve nemli ortam da terlemeyi artırarak su ihtiyacını artıracaktır. Bunların dışında; ateş, ishal, kusma gibi durumlarda da su kaybı artacağından daha fazla su içme ihtiyacı doğacaktır. Gebelik ve emzirme dönemleri de su alımının artırılması gereken durumlardır. Bu nedenle; gebelerin günde 2.5 litre, emziren annelerin ise günde 3 litre sıvı tüketmeleri önerilmektedir

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.