Hangi mevsimde olursanız olun, taze meyve tüketimi bağışıklık sisteminizi güçlendirip sağlığınıza sağlık katacaktır. Enfeksiyon günlerinden uzak kalmanız için gün içinde mutlaka meyve tüketmelisiniz. Tüketeceğiniz meyvelerin yazın ve kışın yenilen meyveler olmasına özen göstermelisiniz. Yani mevsim meyvelerini tercih ederek, vücut direncinizi güçlendirebilirsiniz.
Sıcakların yavaş yavaş kaybolduğu günlerde, kendinizi kışa hazırlamayı unutmayın. Nasıl ki dış giyiminize özen gösteriyorsanız, bedeninize de önem vermelisiniz. Sağlıklı besinler tüketerek, kış mevsimini en iyi şekilde bitirebilirsiniz. Bu nedenle şekersiz kış meyveleri tüketmek sağlıklı bir seçim olacaktır. Şeker oranı yüksek meyveler, size hareketsiz kalınan kış günlerinde kilo olarak yansıyabilir.
Sağlıklı beslenme adına kış günlerinde alışverişe gittiğinizde, size yardımcı olacak kış meyveleri isimleri listesi hazırladık. Hangi meyve soğuk günlerin vitamin deposudur bilmelisiniz. İşte kışın tüketebileceğiniz leziz ve faydalı meyveler! Bol vitaminli ve sağlıklı günler dileriz.
kış meyveleri ve sebzeleri
Kış Meyveleri Nelerdir?
1) Ayva
Vitamin değeri açısından oldukça zengin olan ayva, et yemeklerine eklenerek de tüketilmektedir. Sert dokusu, biraz sıcak suyla buluştuğunda yumuşayarak daha kolay yenilebilir hale gelmektedir. Ayva ile reçel, tatlı ve meyve suyu yapılabilir. Bazı yörelerde ayva, aşureye de eklenmektedir. A, B ve C vitaminleri, kalsiyum, potasyum ve lif oranı açısından yüksek olan ayvayı, kış soğuklarında tüketerek kendinizi hastalıklardan koruyabilirsiniz.
2) Elma
Pek çok türü olan elma, kış akşamlarında meyve tabaklarını lezzetlendirmeye devam edecek. Elma tokluk hissi veren ve bağırsakları çalıştıran bir meyvedir. Antioksidan maddeler açısından zengindir. E vitamini ile cildinizi, C vitamini ile bağışıklık sistemini korumaktadır. Kanser hücrelerine karşı sağlığınızı korumak için hergün 1 adet elma tüketmeniz tavsiye edilmektedir.
3) Mandalina
Kış mevsiminin habercisi olan mandalina, tam bir C vitamini deposu olmaktadır. Grip, nezle ve soğuk algınlığına karşı mücadele ederken mutlaka mandalina tüketmelisiniz. Mandalina vücudunuzdaki mikropları kolayca atmanıza ve sağlığınıza kavuşmanıza destek olacaktır.
4) nar
Nar kış meyvesi mi? sorunuza yanıtımız evet olacaktır. Kışın çarşıdan bir tane alıp eve geldiğinizde bin tane olan tek meyvedir. Antioksidan maddeler açısından çok zengindir. Nar, bağırsakları korur ve aktif şekilde çalıştırır. Ayrıca nar suyu kilo vermek isteyenler için adeta mucize bir iksir olacaktır.
5) Portakal
Kış geldiğinde meyve reyonlarını göz alıcı rengiyle büyüleyen portakal, taze olarak tüketildiğinde selülit problemini önler. Soğuk algınlığını iyileştirir. Güne başlarken enerji verir. Cildi güzelleştirir. Portakal size ilaç gibi gelecek bir kış meyvesidir. Portakalı soyup baş ucunuza koymayın, gün içinde bolca tüketerek sağlığınızı koruyabilirsiniz :)
6) Kivi
Kivi kış meyvesi mi, yaz meyvesi mi diye merak edip dururduk. Kivinin kışın olgunlaştığı ve lezzetlendiği bilinmektedir. Soğuk günlerde hastalıklara yakalanma riskinizi en aza indirir ve size daha rahat bir kış dönemi yaşatır. Kanser hücrelerine karşı bir kalkan olan kivi, portakaldan daha yüksek C vitaminine sahiptir.
7) Greyfurt
Kasımdan şubata kadar taze olarak reyonlarda bulabileceğiniz greyfurt, yaraları iyileştirme konusunda oldukça başarılıdır. Hücre onarımını hızlandırdığı için sizi hastalıklardan bir an önce kurtarır. Greyfurt meyvesini çiğ olarak tüketebilir, kabuklarından ise reçel yapabilirsiniz. İçi de dışı da sizin için çok faydalı olacaktır.
8) Trabzon Hurması – Cennet Elması
Dışı domatesi andırsa da kendisi bir hurmadır. Kimi şehirlerde cennet hurması olarak da bilinmektedir. Kalp ve damar hastalıklarına karşı çok etkilidir. A, C ve E vitamini içermektedir. Kansızlığı gideren Trabzon hurması, kışın tüketebileceğiniz meyveler arasında yerini alıyor.
9) Kestane
Kışın tüketebileceğiniz enfes meyvelerden biri de kestanedir. Stresi yok eden, hücreleri yenileyen, mide hastalıklarını dindiren özelliği ile kış günlerinde sıkça tercih edilmektedir. Sobada, fırında, haşlayarak ve tatlısını yaparak tüketebilirsiniz. Kestane, selenyum miktarı bakımından yüksek bir meyvedir. Sağlıklı kemik ve kas sistemi için kestaneyi kışın bol bol tüketmenizi önerebiliriz.
10) Armut
Soğuk günlerde sizi hastalıklardan koruyacak bir diğer meyve ise armut. Birçok farklı çeşidi olan lif kaynağı yüksek besinler arasındadır. Midede hazımsızlık, yanma veya bulantı hissettiğiniz durumlarda bir adet armut size iyi gelecektir. Kabızlık şikayetleriniz varsa bu süreçte düzenli armut tüketebilirsiniz. Çocuk ve bebeklerin gelişim döneminde mamaların içerisine eklenebilir

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.