Uzaktan işlemlerde kolaylık
banner57

Vatandaşlara daha hızlı hizmet verebilmek için teknolojinin getirdiği son yenilikleri kullanmaya özen gösteren Çorlu Belediyesi; e-imar hizmeti, çağrı merkezi ve mobil kent uygulamaları ile vatandaşların evden çıkmadan işlemlerini halledebilmelerine 7/24 olanak sağlıyor.
Bu kapsamda 2020 yılında Bilgi İşlem Müdürlüğü bünyesinde yürütülen teknolojik hizmetler vatandaşlar tarafından da büyük ilgi görüyor. Vatandaşların belediye binasına gelmeden, evden ya da iş yerlerinden telefonlarındaki mobil uygulama veya www.corlu.bel.tr adresindeki “e-belediye”, “e-imar” ve “Kent Rehberi” seçenekleri üzerinden yapabildikleri çevrimiçi işlemler büyük kolaylık sağlıyor.
Uzaktan İşlemlerde Teknolojik Kolaylık
Özellikle pandeminin de getirmiş olduğu zorunluluklar sebebiyle internet üzerinden yapılan işlem sayısında artış gözlendi. Çorlu Belediyesi’nin vatandaşlara sunduğu teknolojik hizmetler, pandemi döneminde sosyal mesafe kurallarına uyum açısından büyük yarar sağladı.
2020 yılında Kent Rehberi Mobil uygulaması ile Çorlu Belediyesi internet sitesi üzerinden “e-imar” uygulamasından toplamda 411.967 sorgulama yapıldı. Fen İşleri Müdürlüğü’nün yol çalışmalarını, nöbetçi eczaneleri, projeleri, şehirde bulunan önemli binaların, parkların yerlerini kolaylıkla görüntüleyebilen vatandaşlar en yoğun olarak da imar, inşaat, alım-satım gibi işlemlerde önemli olan imar durum raporlarını, kapı no, parsel, plan notları, yapı ve yol görüntülemek ve bilgi almak için “e-imar” uygulamasına başvurdu.
e-Devlet Üzerinden De Ulaşmak Mümkün
Vatandaşlara daha hızlı ve kolay hizmet verebilmek için teknolojik gelişmeleri yakından takip eden Çorlu Belediyesi’ne e-Devlet üzerinden de ulaşılabiliyor. 2016 yılında e-Devlet sistemine entegre olan Çorlu Belediyesi, vatandaşların sistem üzerinden işlem yapabilmesine de olanak sağlıyor.
2020 yılında vatandaşlar Çorlu Belediyesi’ne e-Devlet üzerinden ulaşarak 120.765 işlem gerçekleştirdi. e-Devlet şifresi bulunan ya da sisteme mobil imza, elektronik imza, T.C. kimlik kartı ve internet bankacılığı üzerinden girebilen Çorlulular, uygulama aracılığı ile evrak takibi, sicil, beyan, tahakkuk ve tahsilat bilgisi sorgulama gibi işlemlerini belediyeye gelmeden, internet üzerinden gerçekleştirebiliyorlar.
Çağrı Merkezimiz Vatandaşlarımızın Hizmetinde
444 99 59 numaralı iletişim hattı üzerinden vatandaşlarımıza hizmet sunan Çağrı Merkezi, 2020 yılında 30.351 çağrıya cevap verdi. Çağrıların 9.575’i ilgili müdürlüklere talep ya da şikâyet olarak aktarılırken müdürlüklerin gelen talep ve şikâyetleri cevaplama oranı ise %87 olarak belirlendi.
4Abdullah Yalçın

Haber Merkezi

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.