Tekirdağ-Hayrabolu Yolu Kandamış Kesimi açıldı
banner57

TBMM Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şentop, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Tekirdağ Valisi Aziz Yıldırım, Tekirdağ Milletvekilleri Mustafa Yel, Çiğdem Koncagül, İstanbul Milletvekilleri Hasan Turhan, Vedat Demiröz, Kırklareli Milletvekili Selahattin Minsolmaz, Edirne Milletvekili Fatma Aksal, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mümin Şahin’in katılımıyla Tekirdağ-Hayrabolu Yolu Kandamış Kesimi’nin Açılış Töreni gerçekleştirildi.
Program, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşımızın okunmasının ardından Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu’nun konuşmasıyla başladı.
Ardından konuşan Tekirdağ Valisi Aziz Yıldırım; “Ulaştırma sistemleri ve hizmetleri modem ekonomilerin ve toplumsal gelişmenin temel öğesidir. Ulaşım sistem ve olanakları bir bütün olarak bir kent veya ülkenin genel yapısını etkilemekle kalmaz, aynı zamanda o kent veya ülkede uygulanan ekonomik, sosyal ve kültürel dinamikleri de etkiler.
Ulaşımın amacı; insanlar ve eşyayı en kısa sürede daha ucuz ve emniyetli bir şekilde taşımaktır. Devletin temel görevlerinden biri ise; ekonomik ve toplumsal gelişmelerin yarattığı ihtiyaçları karşılayabilecek şekilde ulaşım kapasitesini yaratan, ülke ve toplum çıkarlarına uygun ulaşım sistemlerini kurmak ve koordine etmektir.
Tekirdağ’da 43 km otoyol, 189 km il yolu, 369 km devlet yolu, 1720 km kırsal kesim yolu olmak üzere toplam 2321 km karayolu mevcuttur. Ulaştırmanın kamusal bir hizmet olduğu bilinciyle modernleşmeyi artıran, ekonomik ve sosyal hayatı canlandıran, diğer sektörlere avantajlar sağlayan ulaştırma alanında gereken çalışmaları yaparak vatandaşlarımıza hizmet etmeyi sürdürüyoruz.
5 adet kavşak, 3 adet köprü, 3 adet tarımsal alt geçit olmak üzere 13 km’lik kısmının açılışını yapacağımız Tekirdağ-Hayrabolu Yolu, her geçen gün gelişen, ticaret ve lojistik merkezi olma yolunda ilerleyen Tekirdağ’ımız için önemli bir kazanımdır.
Açılışını yapacağımız Tekirdağ-Hayrabolu Yolu ile; Tekirdağ ve ülkemizde tarım ve hayvancılıkta önemli bir yeri olan Hayrabolu ilçemizin ulaşımının daha modern, hızlı ve etkin çözümlerle geliştirilmesi ve iyileştirilmesi amacıyla mevcut yolun standardının yükseltilerek otoyol ve çevre yollarına bağlantılarının sağlanması planlanmıştır.
Mevcut (2x1) şeritli düşük standartlı yolun bölünmüş yol olarak tamamlanması ile Hayrabolu bölgesinin gelişmesine önemli katkılar sağlayacağı, Tekirdağ Limanı ile yöredeki sanayi bölgelerinin Kapıkule’ye ulaşımının kolaylaşacağı öngörmekteyiz.
Tekirdağ-Hayrabolu Yolu’nun yapımında emeği geçen başta Sayın Cumhurbaşkanımıza, TBMM Başkanımız Sayın Prof. Dr. Mustafa Şentop ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil Karaismailoğlu olmak üzere, milletvekillerimize, işçisinden, teknik personeline, uzmanından, denetmenine ve diğer tüm Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı  personeline teşekkür ediyorum. Yolun Tekirdağımıza, bölgemize ve milletimize hayırlı olmasını diliyorum.” dedi.
Vali Yıldırım’ın ardından konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Hayrabolu-Tekirdağ Yolu'nun 1. Etabı'nı açmanın sevincini yaşıyoruz. Hayrabolu-Tekirdağ Yolu ile ülkemizin Avrupa'ya bağlantısını sağlayan uluslararası yol güzergahı üzerinde bulunan Tekirdağ'ın ulaşımı yüksek standartlı bir yol ağı ile sağlanacaktır. Hayrabolu-Tekirdağ Yolu, Hayrabolu'yu çevre yolu olarak geçen Alpullu-Malkara yolundaki Hayrabolu Köprülü Kavşağı'ndan başlayarak, Tekirdağ çevre yoluna bağlayacaktır.
Karaismailoğlu, proje kapsamında 19 kavşak, 4 köprü ve 1 üstgeçit, 5 altgeçit ile 116 hidrolik sanat yapısı bulunduğunu dile getirdi.Hayrabolu ilçesini Tekirdağ'a bağlayan 47 kilometre uzunluğundaki mevcut yolun 1,3 kilometre kısalarak 45,7 kilometreye düşeceğini anlatan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:"2x1 standardında, 7 metre genişliğindeki mevcut yol 2x2 şeritli BSK kaplamalı bölünmüş yol haline gelecektir. Bugün açılışını yaptığımız 1. Etap kapsamında 13 kilometre bölünmüş yol, 5 kavşak, 3 köprü ve 3 alt geçit tamamlanmıştır. Bu 13 kilometrelik kesimin toplam maliyeti 166 milyon liradır. Projenin tamamı bittiğinde Tekirdağ Limanı ile yöredeki sanayi bölgelerinin Kapıkule'ye ulaşımı kolaylaşacak, bölgedeki ticaret hacmi artacak ve Tekirdağ ili sosyo-ekonomik kazanımlar elde edecektir. Yol kullanıcılarına daha güvenli ulaşım imkanı tesis edilecektir. Bölgedeki seyahat süresi kısalacak, araçların çevreye bıraktıkları egzoz emisyonları azalacaktır. Ayrıca bakım-işletme giderlerinden tasarruf edilerek, akaryakıt ve amortisman giderlerindeki azalma ile ülke ekonomisine katkı sağlanacaktır. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun.” dedi.
Ardından konuşan TBMM Başkanı Mustafa Şentop; "Devlet milletindir, bütün imkan ve kaynaklarıyla millete aittir. Devletin millete, milletin de devlete erişiminin yani adalete, hukuka erişiminin önündeki her taş kaldırılmalıdır, kaldırılacaktır. Türkiye, bütün organize şebekelere inat, uluslararası, yurt içi şebekelere inat, bu hedeflerinden asla vazgeçmeyecek, vazgeçirilemeyecektir.
Şentop, Tekirdağ-Hayrabolu Yolu Kandamış Kesimi Açılış Töreni'nde yaptığı konuşmada, memlekete eserler kazandırmanın onurunu ve gururunu yaşadıklarını söyledi.
Vatandaşların hayatını kolaylaştıracak eserler kazandırmaktan daha şerefli bir vazife olamayacağını belirten Şentop, "Bu onuru, bu sevinci bize yaşatan Cumhurbaşkanımıza, Bakanımıza, Karayolları Genel Müdürlüğümüze, mühendis ve işçilerimize şükranlarımı arz ediyorum. Zira yol medeniyettir. 3 Kasım 2002 tarihinden itibaren Türkiye, muazzam bir medeniyet yürüyüşü başlattı ve hamdolsun ki bütün engelleri aşarak bugünlere geldik." diye konuştu.
Yolun sadece mesafelerin azalması ve erişimin kolaylaşması demek olmadığına işaret eden Şentop, sözlerini şöyle sürdürdü:"Şehirler birbirine erişiyor, ekonomik hayat canlanıyor, herkes daha çok zamana kavuşuyor, devletle toplum arasındaki mesafe kalkıyor ve Türkiye'nin rekabet gücü yükseliyor. İşte bugün Tekirdağ'da bir kez daha bu onuru yaşıyoruz. Bizim için aslolan budur.
Şentop, yolun medeniyet, medeniyetin de topyekun hayat biçimi olduğunu belirterek, "Medeniyet tarihimizin en parlak dönemlerinde ecdadımızın yol inşasına, köprülere, yolcu güvenliğine ve yol hizmetlerine özel bir önem verdiği görülür. Öncesinde Selçuklu, sonrasında Osmanlı, kurmuş oldukları derbent teşkilatı, kervansaraylar, yolcu ve yük taşınmasına ilişkin kurulan lonca teşkilatlarıyla İpek ve Baharat Yolu ticaretini kontrol altına almışlar, bu sayede hem ekonomik hem de kültürel bir gelişme kaydetmişlerdir. Bunun doğal bir sonucu olarak da siyasi ve askeri olarak dünyanın en önemli gücü haline gelmişlerdir." diye konuştu.
Kuzey Marmara Otoyolu ile Yavuz Sultan Selim Köprüsü kullanıldığında Dilovası mevkisinden Bursa ve İzmir'e kesintisiz kavuşuyoruz. Hakeza bu otoyollar sayesinde Avrupa ve Asya arasındaki ulaşımın büyük ölçüde kolaylaşacağı herkesin malumudur. Bu etap başta olmak üzere ülkemizi bir insanın yaşam kaynağı olan kan damarları gibi saran otoyollarımız sayesinde Trakya'mızda yer alan sanayi bölgelerinde üretilen mal ve hizmetler, İstanbul'a ve Anadolu'ya hem kesintisiz hem de hızlıca ulaşacaktır. Otoyollar, ülkemizin ve bölgemizin kalkınmasında önemli rol oynayacaktır. Kuzey Marmara Otoyolu'nun iki ay önce açılan ve ülkemizin hizmetine sunulan Gebze- İzmit bölümüyle dünyanın en uzun 4 şeritli tünellerine artık biz sahibiz.
Marmara Bölgesi'ndeki kentleşme ve sanayileşmenin oluşturduğu trafik yoğunluğunu ve çevre kirliliğini şehir içinden uzaklaştıracaklarını, şehirlerarası ve uluslararası trafik yükünü de birbirinden ayrıştıracaklarına dikkati çeken Şentop, "Ülkemiz trafik kazalarında çok insanını kaybetti. Uzun zamandır hepimiz trafik kazası haberlerinin azaldığını fark ediyoruz. Bu acılarımızı en aza indirecek güvenli ve geniş yollara sahip olmanın huzurunu taşıyacağız." dedi.
Törende İl Müftüsü İsmail İpek dua etti ve kurdele kesilerek açılış gerçekleştirildi. Ardından kullandığı makam aracıyla Meclis Başkanı Şentop,  Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu ve Vali Yıldırım ile birlikte yolda test sürüşü yaptı.
4Gülçin Akyol

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.