Vodafone,
banner57

İSTANBUL (AA) - Tüm dünyada yeni marka söylemini "Birlikte mümkün" olarak duyuran Vodafone, bu yönde hayata geçirdiği ilk girişimi "Bu işte Birlikteyiz" platformuyla salgında işini kısa süreli ya da tamamen kaybeden bireylerin dijital dünyanın sunduğu kolaylıklardan faydalanarak yeniden iş gücüne katılmasına katkıda bulunmayı hedefliyor.

Vodafone'un "Bu işte Birlikteyiz" yeni nesil beceri geliştirme programı, "Geleceğin Meslekleri" platformu, "Udemy" eğitimleri ve "Birlikteyiz" tarifesinden oluşan "Bu işte Birlikteyiz" platformu, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) Türkiye Mukim Temsilci Yardımcısı Sukhrob Khojimatov ve Habitat Derneği Başkanı Sezai Hazır'ın katılımıyla düzenlenen çevrim içi toplantıda tanıtıldı.

Türkiye'nin de dahil olduğu 13 ülkede hayata geçirilen ve Türkiye'de UNDP ile Habitat Derneği'nin de katkıda bulunduğu platformda, iş arama sürecinde olanlar için kişisel eğitim ve yetenek programlarına erişim imkanının yanı sıra internet içeren indirimli bir tarife de sunulacak.

"Bu işte Birlikteyiz" platformuyla iş arayanlara toplam 13 milyon TL'lik fayda sağlanması hedefleniyor.


- "Dijitalleşmenin getirdiği fırsat eşitliğinden herkesin yararlanması gerekiyor"


Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, pandeminin bireylerden kurumlara herkesin bağlantıda olabilmesi için teknolojinin ne kadar önemli rolü olduğunu her zamankinden daha net bir biçimde gösterdiğini belirterek, "Amaç odaklı bir şirket olarak, teknolojinin ancak insanla birlikte anlam kazandığına, teknolojinin gücünün insan ruhunun gücüyle birleştiğinde hayatı iyileştirebileceğine inanıyoruz. Yeni marka konumlandırmamızda da teknoloji ve insan birlikteliğinden doğan güçle daha iyi bir geleceğin mümkün olduğuna vurgu yapıyor ve 'birlikte mümkün' diyoruz. Bu doğrultuda attığımız ilk adım 'Bu işte Birlikteyiz' platformu oldu." ifadelerini kullandı.

Pandemi sürecinden en çok etkilenen gruplardan birini, işini kaybedenler ya da kötüleşen ekonomik şartlarda iş arama sürecinde olanların oluşturduğunu aktaran Şahin, şunları kaydetti:

"TÜİK verilerine göre, Türkiye genelinde 15 ve daha yukarı yaştaki kişilerde işsiz sayısı 2021 yılı şubat ayında 4 milyon 236 bin kişi oldu, işsizlik oranı ise yüzde 13,4 seviyesinde gerçekleşti. İş aramada ve kendini geliştirmede dijital dünyayla bağlantıda kalmanın önemli rol oynadığını düşünüyoruz. Bu düşünceyle pandemide işini kaybedenlerin dijital toplumun gerisinde kalmaması için harekete geçtik. 'Bu işte Birlikteyiz' platformuyla amacımız, pandemide işini kısa süreli ya da tamamen kaybeden bireylerin dijital dünyaya erişimini kolaylaştırmak ve dijitalleşmenin tüm avantajlarından faydalanmalarını sağlamak. Onlara bu zor süreçte destek olmak ve yanlarında olduğumuzu hissettirmek istiyoruz. Dijital toplumun bir parçası olmanın herkesin hakkı olduğunu, dijitalleşmenin getirdiği fırsat eşitliğinden herkesin yararlanması gerektiğini düşünüyoruz. Vodafone olarak, teknoloji-insan iş birliğinden güç alan, toplumumuzu daha iyi bir geleceğe taşıyacak işler yapmaya devam edeceğiz."


- "Gençliğe hep birlikte özenle odaklanmamız gerekiyor"


UNDP Türkiye Mukim Temsilci Yardımcısı Sukhrob Khojimatov da salgının yıkıcı etkisi hızlanırken tüm ülkelerde toplumun tüm katmanlarının orantısız bir şekilde etkilendiğini ve bu durumdan en çok gençliğin zarar gördüğünü belirterek, "Genç neslin eğitime, sosyal destek enstrümanlarına ve istihdam olanaklarına erişimi ciddi şekilde etkilenmiştir. Genç erkeklerin ve kadınların kaliteli işlere erişim imkanı büyük oranda düşmüştür. Ayrıca, genç nüfus kendi geçim kaynaklarının sürdürülebilirliğini sağlamak için yeterli gelir ve tasarruflara sahip olmadığından, pandeminin yoksulluk ve eşitsizliklerde oluşturduğu artıştan nasibini fazlasıyla almaktadır. Devletlerin salgın sonrası iyileşme mücadeleleri kapsamında, gençliğe hep birlikte özenle odaklanmamız gerekiyor. UNDP Türkiye olarak, bu zorlukların karmaşıklığını ve aciliyetini anlayan ve bunları birlikte aşmak için bu iş birliğine imza atan değerli ortaklarımız Vodafone'a ve Habitat Derneği'ne teşekkür ederiz." değerlendirmesinde bulundu.

Habitat Derneği Başkanı Sezai Hazır ise Habitat Derneği, UNDP ve Vodafone olarak "Bu işte Birlikteyiz" projesini hayata geçiriyor olmaktan oldukça heyecan duyduklarını aktararak, şunları kaydetti:

"Habitat Derneği olarak, dijital dönüşüm becerileri başta olmak üzere bireylerin 21. yüzyıl becerilerine sahip olmasına büyük önem veriyoruz. Teknolojinin hızla geliştiği ve giderek hayatımızda daha çok yer kapladığı yeni bir dünya oluşuyor. Bu yeni dünyada daha iyi kariyer fırsatları elde edebilmek ve çağın gerekliliklerini benimseyebilmek için bireylerin yeni nesil yetkinliklere sahip olması olmazsa olmazlardan. Çünkü biliyoruz ki değişen dünyada yeniye en hızlı uyum sağlayanlar kazanan olacaktır. Biz de bu doğrultuda çok değerli proje ortaklarımızla beraber bireylerimize dijitalleşmeye dair yeni yetkinlikler kazandırarak pandemi döneminin yarattığı olumsuzlukları bir nebze azaltabilmelerini sağlayabilirsek sonsuz mutluluk duyacağız."


- 600'ü aşkın ücretsiz eğitim


"Bu işte Birlikteyiz" platformu kapsamında UNDP ve Habitat Derneği iş birliğiyle hayata geçirilen Bu işte Birlikteyiz Yeni Nesil Beceri Geliştirme programıyla iş arayanlara dijital dönüşümün kısa tarihi, dijital güvenlik ve gizlilik, dijital içerik üretimi, işletmelerin dijital varlığı, profesyonel LinkedIn kullanımı, kariyer planlama, öz geçmiş hazırlama ve iş mülakatı simülasyonu konularında çevrim içi eğitimler verilecek. Başvuruların "Bu işte Birlikteyiz" platformu üzerinden alınacağı ve 6 aylık uygulama döneminde toplam 12 eğitimin düzenleneceği bu sertifika programıyla 1.000 kişiye ulaşılması hedefleniyor.

Vodafone'un 2018 yılında hayata geçirdiği Geleceğin Meslekleri platformu, 8 dakikalık bir online anketten oluşuyor. Vodafone, bu anketle bireylerin yetenek profillerini çıkarıp onları en uygun açık pozisyonlara yönlendiriyor. Kişiler, profillerine en uygun iş fırsatlarını görüntüleyip başvuru yapabiliyor. İlk aşamada kendilerine uygun bir iş fırsatı bulamazlarsa birkaç test daha yaparak sunulan kariyer önerilerinin kesinliğini artırabiliyorlar. Platformda ayrıca, becerilerini ve güçlü yönlerini görebildikleri bir sekme de bulunuyor. Geleceğin Meslekleri platformu, bugüne kadar tüm dünyada yarım milyondan fazla kişiye yardımcı oldu.

Geleceğin Meslekleri platformu altında sunulan Udemy eğitimleriyle kişiler kendilerini geliştirerek yeni iş fırsatlarını değerlendirebiliyor. Vodafone, diledikleri gibi bir kariyer fırsatı bulamayanları kişisel gelişimleri için yetenek profillerine uygun ücretsiz Udemy eğitimlerine yönlendiriyor. Global Udemy iş birliği kapsamında web tasarımı, 3D modelleme, kişisel gelişim ve verimlilik gibi 600'den fazla eğitim asenkron olarak sunuluyor.

Vodafone, salgında işini kaybeden müşterilerinin dijital dünyanın sunduğu imkanlara diledikleri gibi kavuşabilmesi için mobil interneti erişilebilir kılmak ve telefon faturası yüklerini hafifletmek amacıyla "Birlikteyiz" tarifesini geliştirdi. Bu tarifeyle faturalı ve faturasız Vodafone müşterileri, 6 GB mobil internet, 750 dakika ve 250 SMS'ten oluşan içeriğe 6 ay boyunca 39 TL yerine sadece 9 TL'den sahip olabilecek. Bu tarifeden, Mart 2020'den sonra herhangi bir sebepten işsiz kalan, kısa çalışma ödeneğinden faydalanan veya ücretsiz izne ayrılmak zorunda kalan Vodafone müşterileri faydalanabilecek. Aboneler, e-Devlet'ten aldıkları SGK hizmet dökümünü "Bu işte Birlikteyiz" platformuna yükleyerek başvuruda bulunabilecek. Vodafone'lu olmayan aboneler de numaralarını Vodafone'a taşıdıktan sonra bu tarifeye başvurabilecek. Vodafone, "Birlikteyiz" tarifesiyle 50 bin kişiye ulaşmayı hedefliyor.

Vodafone'un "Bu işte Birlikteyiz" platformuna "https://www.vodafone.com.tr/Kampanyalar/bu-iste-birlikteyiz-platformu" adresinden ulaşılabiliyor.

Anahtar Kelimeler:
Vodafone
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.