Teknosa, bu yılın ilk çeyreğinde 58 milyon TL kar elde etti
banner57

İSTANBUL (AA) - Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, müşteri odaklı dönüşüm hamleleriyle 2022 ilk çeyrekte geçen yıl aynı döneme göre yüzde 95 büyümeyle 2,8 milyar TL ciroya ulaştı ve 58 milyon TL net kar elde etti.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Teknosa, çoklu kanal stratejisinin odağına koyduğu e-ticarette de cirosunu 272,8 milyon TL’ye taşıdı.

Mağazaları olan dijital bir platforma dönüşüm yolculuğunda, sektörünün ilk pazaryeri iş modelini hayata geçiren Teknosa, teknosa.com’da teknolojiye dair akla gelebilecek tüm ürün ve hizmetleri bütünsel bir deneyim ile müşterilerine sunmaya başladı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Timur, Yeni Neslin Teknosa'sı vizyonuyla sürdürülen kapsamlı dönüşüm programının güçlü büyümeyi desteklediğini belirtti.

Timur, şunları kaydetti:

"Stratejik yol haritamızda dijitalleşme, benzersiz müşteri deneyimi ve sürdürülebilirliği odağımıza alıyoruz. Bu doğrultudaki atılımlarımız, müşteri memnuniyetiyle birlikte finansal performansımıza da çok olumlu etki ediyor. 2021 yılındaki güçlü büyümenin üzerine, ilk çeyrekte geçen yıl aynı döneme göre ciromuzu yaklaşık ikiye katladık. Şubat ayında hayata geçirdiğimiz pazaryeri iş modelimizle müşterilerimize daha fazla değer sunmaya başladık. Sektörümüzde ilk olan teknoloji odaklı pazaryerimiz ile mağaza operasyonlarımızı da yakın zamanda evlendirip, dijital deneyimde öncü adımlar atmayı planlıyoruz. Müşteri deneyiminde bizi farklılaştıran servis alanında da Türkiye’nin elektronik ürünlerdeki en büyük servis ekosistemini oluşturmak için gereken tüm adımları kararlılıkla atıyoruz. Ben bu vesileyle tüm Teknosa çalışanlarını çeviklikleri ve elde ettikleri başarılı sonuçlar için kutluyorum. Dijitalleşmenin hızlanmasına paralel olarak tüm dünyada büyüyen sektörümüzün Türkiye’deki oyun kurucusu olarak önümüzdeki fırsatları değerlendirmeye, sürdürülebilir yatırımlarla değer yaratmaya devam edeceğiz."

- "e-ticarette yüzde 35 büyüme yakaladık"

Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin de benzersiz müşteri deneyimi ve dijitalleşmeyle fark oluşturmaya, pazaryeri dönüşümü ile etki alanını büyütmeye odaklandıklarını belirterek, "Dijitalleşme ve müşteri deneyiminde attığımız adımlarla ilk çeyrekte güçlü büyümemizi sürdürdük ve 2,8 milyar TL ciroya ulaştık. Çoklu kanal stratejimizin merkezine koyduğumuz e-ticarette yüzde 35 büyüme yakaladık." ifadelerini kullandı.

Sezgin, ocak ayının sonunda dijital kanallarımızı tepeden tırnağa yenileyerek müşteri deneyimini daha da iyileştirdiklerini, şubat ayında da sektörde bir ilk olarak teknosa.com'a pazaryeri yetkinliklerini ekleyerek önerdikleri ürün ve teklifleri zenginleştirmeye başladıklarını açıkladı.

Teknosa.com’da diğer satıcılarla birlikte sundukları ürün sayısı yılın başına göre 12 katına çıktığının altını çizen Sezgin, sözlerini şöyle tamamladı:

"Pazaryerimiz, önümüzdeki dönemde yeni ürün ve hizmetlerle gelişirken, mağaza entegrasyonu ve sosyal ticaret gibi yeni fazlarla güçlenecek. Başta dijital kanallar olmak üzere tüm iş hacmimiz büyürken, ekosistemimiz için daha fazla değer yaratmamıza imkan verecek. Müşterilerimize her kanalda benzersiz deneyim sunmak için mağaza yatırımlarına da öncelik veriyoruz. Yakın zamanda müşterilerimizi daha dijital, daha sürdürülebilir, onlar için alışveriş deneyimini daha üst seviyeye çıkaracak yeni mağaza konseptimizle buluşturacağız. Türkiye’nin dijitalleşmede hız kazandığı süreçte, müşterilerimizin istedikleri kanaldan teknolojiye en hızlı, en güvenli ve en iyi deneyimle erişmesi için atılımlarımızı sürdüreceğiz."

Anahtar Kelimeler:
Teknosa
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.