Çevremdeki çoğu kişiden bankalarla ilgili çok ilginç mağduriyet olayları duyuyorum. Kredi kartlarını bilinçsiz kullanmaktan dolayı faizleri ödemekte zorlanıyorlar. Şunu belirtmeliyim ki; hiç kimse sizin için hayrına bir şey yapmaz. Hep daha fazla kendine mecbur etme çabası içindeler. Şunu taksitlendirelim, bunu öteleyelim diye diye insanları kandırıyorlar. Sonuçta ödenen borç hiç bitmiyor. Bankanın kartını kullanıp alış veriş yaptığımız için bu mecburiyeti kullanmalarını belki anlayabilirim.  Ama her yıl hesap işletim ücreti adı altında, hesaptan kesilen paralar ne oluyor? Sürekli hesapta kalan, çekilemeyen küsurat liralar nasıl ve neden kayboluyor? Düşünsenize herkesten bu şekilde tırtıklıyorlar. O çekilemeyen küsuratlar toplamda kaç lira ediyordur kim bilir. 
Bu işten anlayan, mobil bankacılık kullanan genç kuşak biraz daha konuya hakim. Hesap hareketlerinin dökümüne bakarak bilgi edinebiliyorlar. Peki  emekliler, mobil bankacılık kullanmayı bilmeyenler ne yapacak?  Habersizce mağdur olmaya devam edecekler. 
Bir ara mobil operatörler de bu şekildeydi. Özellikle faturalı hat kullananlar her ay bir sürpriz ile karşılaşıyorlardı. Şimdi ise kendinize uygun olan tarifeyi seçiyorsunuz sözleşme bitene kadar bir daha sorun yaşanmıyor. Eğer bir değişiklik olacaksa da önceden arayarak yada mesaj göndererek bilgi veriyorlar. Böylelikle fatura açılmamış ve ay sonunda bir sürpriz ile karşılaşılmamış oluyor. Ama bankalar öyle değil maalesef. Habersizce hesaptan kesinti yapıyorlar. Daha birkaç ay önce banka hesabımdan bireysel emeklilik adı altında hatırı sayılır bir miktar para kesildi ve kimse benden böyle bir işlem için onay almamıştı. Durumu fark edip müşteri hizmetlerini arayarak böyle bir talebim olmadığını belirtip işlemi iptal ettirdim. Tamam paranın iadesi yapıldı, ama niye beni boş yere uğraştırdılar, zamanımı çaldılar? Ben durumu fark ettim ve itirazımı yaptım. Onlar da fark etmeyenlerden bu yöntemle işlem ücretlendirmesi adı altında para kesintisi yapmaya devam ediyorlar. Kimse sizden onay almadan böyle bir işlem gerçekleştirememeli. Bana kalırsa hesabımdan bir kuruş dahi habersiz alınmamalı. 
Her gün yeni bir durumla karşılaşıyoruz. Mobildi, sanaldı derken olan yine bize oluyor. Gözünü sevdiğimin teknolojisi bir kere de halktan yana olsa keşke. Nerede bir açıklık var bazı uyanıklar hemen fayda sağlıyor. Teknolojiyi de hep zararımıza kullanıyorlar. Biliyorum ki ayak uydurmak zor. Ama bilmek, öğrenmek gerek, ne yapalım artık devir uyanık olma devri biz de uyanık olmak mecburiyetindeyiz...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.