Sağlıklı bir bağışık sistemi, kişinin hastalıklara karşı daha güçlü olmasını ve dolayısıyla kendisini iyi hissetmesini sağlar. Ancak bağışıklık sistemi bazı faktörlere bağlı olarak zayıflayabilir veya zarar görebilir. Bu faktörler arasında ise stres, zararlı madde alışkanlıkları, kötü beslenme, hareketsiz yaşam gibi maddeler yer almaktadır. Sağlıklı bir bağışıklık sistemi için bu faktörlerden olabildiğince uzak durmak gerekir. Stres kontrolünü öğrenmek ve strese maruz kalmamak, hayata karşı pozitif bir bakış açısına sahip olmak, alkol ve sigara gibi zararlı maddelerden uzak durmak, dengeli ve sağlıklı beslenmek, düzenli egzersiz yapmak gibi sağlıklı yaşam alışkanlıklar ile bağışıklık sistemi sağlığı desteklenmelidir.
Bağışıklık yani immün sisteminin doğru çalışması için vücuda gereken doğru miktarlarda karbonhidrat, protein, yağ alımı elzemdir. Et, tavuk, balık gibi yiyeceklerin günde en az 2 köfte kadar tüketilmesi gerekir. Ayrıca güçlü bir bağışıklık sistemi için yağ tüketimi de büyük önem taşır. Çünkü yağda çözünen vitaminler (A, D, E ve K vitamini) ancak doğru miktarda yağ tüketimi ile vücutta kullanılabilir. Tüketilen yağın türünün ve miktarının doğru şekilde ayarlanması çok önemlidir. Bu vitaminler vücudun savunma sistemi için gereklidir. Günde en az 5 porsiyon sebze meyve tüketimi ise vitamin, mineral ve antioksidan alımını sağlayacağı için bağışıklık sisteminizi güçlendirerek sizi enfeksiyonlardan korur.
Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Yiyecekler
Bağışıklığı güçlendirmek için tek tip ve düzensiz bir beslenme yerine çeşitli ve yeterli bir beslenme düzeni takip etmek gerekir. Bu noktada çeşitlilik oldukça önem taşır çünkü vücudumuza gereken bir çok besin ögesi vardır. Bu besin ögelerini de ancak çeşitli beslenme ile sağlayabiliriz. Sebze, meyve ağırlıklı, gerekli protein ve karbonhidratı doğru kaynaklardan alarak takip edeceğiniz bir beslenme düzeni ile bağışıklık sisteminizin çelik gibi olmasını sağlayabilirsiniz.
PROBİYOTİKLER
Bağırsak florasını ve dolayısıyla bağışıklık sistemini güçlendiren probiyotikler mutlaka beslenmede yer almalı. Her gün en az 1 kâse yoğurt veya 1 su bardağı kefir tüketilmelidir.
SARIMSAK 
Güçlü bir antioksidan olan sarımsağın damar tıkanıklığını önleyici, bağışıklık sistemini güçlendirici özelliği var. Sarımsağı salata soslarınızda, et ve sebze yemeklerinizde kullanabilirsiniz.
YUMURTA 
Bağışıklık sisteminde görev yapan hücrelerin çoğalması ve yenilenmesi için proteine ihtiyaç duyulur. Bu noktada devreye en kaliteli protein olan yumurta girer. A ve B vitaminleri, demir, çinko, folik asit içeriği ile haftada 3-4 kere tüketebileceğiniz yumurtayı sofralarınızdan eksik etmeyin.
ÇÖREKOTU
İçerisindeki bileşikler sayesinde kanserden korunmaya ve bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardım eden çörek otunu her gün 1 tatlı kaşığı kadar yoğurdunuza, salatanıza veya lor peynirine ekleyerek tüketebilirsiniz.
YAĞLI TOHUMLAR
Ceviz, badem, fındık gibi yağlı tohumlar doymamış yağ asitlerinden zengindir. Kahvaltınızda veya ara öğünlerinizde ceviz, fındık, badem tüketebilirsiniz. Ancak, yağlı tohumlar porsiyon kontrolünün önemli olduğu bir besin grubudur. Aşırı tüketimden kaçının.
BALIK
Vücudun üretmediği ve bu nedenle mutlaka besinlerle almamız gereken, faydaları saymakla bitmeyen omega 3 yağ asidinin en önemli kaynağı balık. Hastalık yapıcı bileşiklerin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlayan omega 3; somon, sardalye, uskumru ve ton balığında yüksek miktarda bulunur. Haftada en az iki kere ızgara veya buğulama şeklinde balık tüketmeye özen gösterin.
DOMATES
 İçerisinde bulunan likopen sayesinde prostat, meme, sindirim sistemi gibi birçok kanser türüne yakalanma riskini azaltır. Yaz aylarında mutlaka tüketilmesi gereken domatesi, konserve yaparak kış aylarında da tüketmeye devam edebilirsiniz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.