Ekonomiye can katan tarihlerden biridir 14 Şubat Sevgililer Günü. Başka bir artısı da kalmadı zaten günümüzde. Gerçi artı mı eksi mi o da tartışılır. Ekonomiye can gelecek ama, ev ekonomisi ne hale düşecek? Çok klişe bir laf daha gelsin; insan sevgisini yılda bir gün değil, her gün göstermeli...
Bana göre ise olması gereken; öncelikle saygı, daha sonra sevgi. Saygının olduğu yerde sevgi zaten kendiliğinden gelişir.
Sevgililer günü tüm dünyada 14 Şubat tarihinde kutlanıyor. Bu tarihte kutlanmasının nedeni ise bir rivayete göre Aziz Valantine adında bir papaz evlenmek isteyen gençlere yasak konulduğu halde nikah kıymaya devam eder. Emir ve yasaklara uymadığı için de 14 Şubat tarihinde idam cezası ile cezalandırılır. O günden sonra da her yıl 14 Şubat günü Aziz Valantine’yi anmak için kutlanır. Bazı dillerde Valentine; sevmek, hoşlanmak anlamına da gelir.
Günümüze kadar gelenekselliği bozulmamış bir batı adeti daha kültürümüzde yerini almış anlayacağınız. Sevmek, sevgi göstermek güzel şey. Ama bunu maddiyata dayatmak ne kadar doğru? Yılda bir kez kendinizi özel hissetmek isterseniz, bence o gün insanın doğduğu gün olmalı. 
Sevmek bazen bir tatlı söz, bir güzel bakış, bazen de küçük bir anıda saklıdır. Önemli olan ince düşünüp, o küçük ipucunu takip etmek. Özellikle evli olanlarda sevgi ve aşk anlayışı tamamen evriliyor. Önceliği çocuklar alıyor bir kere. Bencil olmadığını ve karşındakini düşündüğünü hissettirmek de bir sevgi gösterme biçimidir. Öyle benim tabirimle vıcık vıcık romantizme de hiç gerek yok. Tabi bu benim kendi görüşüm. Romantizm sevenler de vardır aramızda. Diyelim ki romantizm seviyorsunuz ama bunu da yaşarken çarşaf çarşaf paylaşmak ne kadar doğru?
Artık tüm özel günlerin de tek anlamı gösteriş oldu mu? Evet oldu. O halde mutlu 14 şubatlar...

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.